Forum Winter Storm Polska Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Framer + FramerGUI

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum Winter Storm Polska Strona Główna -> Internet
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Xupicor
Zadomowiony
Zadomowiony


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:58, 23 Mar 2010 Temat postu: Framer + FramerGUI

W temacie do chwalenia się napisałem już kiedyś, że zrobiłem sobie malutkie narzędzie, które między innymi posłużyło mi do zrobienia mojej sygnaturki. Tak sobie pomyślałem, że mógłbym skorzystać z darmowej siły robo... eee, znaczy, chciałem powiedzieć - z Waszej uprzejmości i dobrego serca... I poprosić Was o drobną pomoc przy testowaniu owego programu. :)

Troszkę bardziej technicznie: programik napisałem w C, kompiluję na okienkach używając GCC (MinGW), a forma binarna waży ~38kb^^ ale biblioteka GD już prawie 800kb :P. Wiem, że pisanie czegokolwiek w C to "lekki" masochizm, ale że programik napisany jest w jednym jeno celu i nigdy się z niego "Fotoszop" nie zrobi, to będę go w tym języku rozwijał, choćby z sentymentu. No, przynajmniej do momentu kiedy rzeczywiście zacznie mnie C dobijać. ;) Poza tym warto sobie czas od czasu ten język odświeżyć, bo w C można pisać własne rozszerzenia do PHP.

No dobrze, wiem, nikogo nie interesują powyższe pierdoły. ;) Do konkretów więc - Framer (bo tak nazwałem ten program) służy do wygenerowania "klatek" o podanym rozmiarze z pliku graficznego. Nic Wam to nie mówi? Mnie też nie, szczerze mówiąc. :P Na przykładach chyba wyjaśnię to najlepiej:
Plik test.png:
Uwaga! Obrazek może być drastyczny! Ojejku, czyżbym ostrzegł zbyt późno? ^^
Po wykonaniu polecenia:
Kod:
framer --input test.png --wh 546 100 --stepy 100
program wygeneruje pewną ilość plików .png o wymiarach 546x100. Będą to "klatki", oto wynik działania programu:















Żeby już do końca wyjaśnić co się tu dzieje i rozbić działanie programu na części pierwsze, przedstawiam podstawowy algorytm:

1. Załaduj obrazek podany po argumencie --input (lub w skrócie -i). Program obsługuje formaty JPEG i PNG. (mógłbym dodać WBMP i GIF, jeżeli byłoby to komuś przydatne).
2. Zaznacz obszar o punkcie początkowym (lewy górny róg) o współrzędnych podanych w --xy <x> <y> oraz szerokości i wysokości podanej w --wh <szer> <wys>.

3. przesuń zaznaczenie o wartość kroku (--stepxy <krok_x> <krok_y, x przesuwa w poziomie, y w pionie, wartości dodatnie w prawo/dół, ujemne w lewo/górę) - ale nie za pierwszym razem.
4. zapisz zaznaczony obszar do nowego pliku jako (nazwa_oryginalna)__frame_(liczba_iteracji).png
5. zwiększ liczbe iteracji o 1
6. powtarzaj kroki 3. do 5. dopóki zaznaczony obszar nie wykroczy poza obszar obrazka lub liczba iteracji nie zrówna się z maksymalną liczbą klatek (podawaną w --max-frames)

Inne opcje są wyjaśnione w README.TXT, ale chętnie odpowiem na pytania odnośnie używania programu w tym temacie. Ogólnie rzecz biorąc jednak chciałbym uchronić forum przed niepotrzebnym (no bo przecież skrajnym) offtopem i poprosić Was o zgłaszanie błędów czy proponowanie nowych opcji korzystając z bugtracka pod tym adresem: [link widoczny dla zalogowanych]. Ale oczywiście, jeżeli już napiszecie tutaj - odpowiem tutaj. ^^
Najnowsza wersja programu zawsze pod adresem: [link widoczny dla zalogowanych].


Aha, wydawało się, że już skończę pisać - nie ma tak prosto, jeszcze będę klepać w klawiaturę, a co. :P

Framer jest aplikacją CLI, Command-line Interface, czyli po prostu konsolową (nie mylić z PlayStation ;) ), co dla przyzwyczajonych do klikania tzw "zwykłych użytkowników" może być nieco kłopotliwe, dlatego właśnie piszę kolejne zdania:
Jak w ogóle uruchomić to "cudo"?
Start->Run (Uruchom)->cmd
lub KlawiszWindows+R i wpisz: cmd (klawisz Windows to ten z flagą, między Ctrl a Alt, nie każda klawiatura musi być w niego wyposażona. ;) )

Po uruchomieniu cmd.exe - czyli właśnie konsoli - pokaże się malownicze piękne czarne okienko, którego na dodatek nie można rozciągnąć wszerz, a jedynie zmienić wysokość. Wiem, konsola na Windowsach jest po prostu kiepska, ale dopóki nie sprawicie sobie jakiejś innej (na ten przykład [link widoczny dla zalogowanych]) to nie ma co narzekać. ;)
Krótkie przypomnienie informatyki z podstawówki:
Komendą CD (Change Directory) zmieniamy katalog w którym obecnie pracujemy. Jeżeli więc chcemy dostać się do katalogu C:\Magazyn\Sliwki to wklepujemy:
Kod:
cd c:\Magazyn\Sliwki
natomiast, jeżeli chcemy przejść do katalogu który jest na innym dysku niż katalog w którym obecnie pracujemy (np D:\Inny\Katalog):
Kod:
d: [enter, zeby potwierdzic]
cd d:\Inny\Katalog
Aby przenieść się o jeden katalog wyżej - cd ... W razie czego "google cmd commands" albo pytajcie mnie. ;)
Aby nieco zelżyć tym, którzy nie mają ochoty pracować w czarnym okienku, do programu dodałem plik run.bat, który można odpalić podwójnym kliknięciem, natomiast aby dostosować opcje do swoich potrzeb - wyedytować go w dowolnym edytorze. (Np notatnik, chociaż... polecałbym zamienić notatnik na [link widoczny dla zalogowanych] - jest możliwość całkowitego zastąpienia starego notatnika notepadem2, w razie czego, mogę pomóc radą ;) )

No, dość już tych ledwie jasnych literek na czarnym tle. Tak właściwie to nie jestem do końca pewien, czy choć pies z kulawą nogą się zainteresuje tym tematem, szczególnie po pierwszym akapicie... Ale, mam nadzieję, że choć jedna osoba przebrnie przez tę ścianę tekstu. ;P W każdym razie dzięki Ci droga czytelniczko, lub czytelniku (też droga).

Ach! Zapomniałbym kompletnie! W planie mam napisanie okienkowego [link widoczny dla zalogowanych], GUI, czyli programu który będzie w pełni myszką "obsługiwalny". :) No i jeszcze jedno, teraz jest tylko jeden tryb działania programu, ale myślę (i mam już prawie zaimplementowany) drugi, z przenikaniem jednego pliku w drugi w roli głównej. O tym niedługo. ;)


Ostatnio zmieniony przez Xupicor dnia Pią 22:28, 09 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lucr0m
The Phantom of the Opera
The Phantom of the Opera


Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 1264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:16, 23 Mar 2010 Temat postu:

Nie rozumiem ni w ząb o co chodzi, ale obrazek bardzo mi się podoba Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xupicor
Zadomowiony
Zadomowiony


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:44, 23 Mar 2010 Temat postu:

W skrócie, chodzi o to, że możesz zrobić z dowolnego obrazka klatki, które po złożeniu w apng albo gifie stworzą animację przesuwającego się (w dowolnym kierunku) obrazu, tak jak w mojej sygnaturce. W sumie to powinienem to napisać zamiast tej wielkiej ściany tekstu... Hm. xD
Tak, mnie też się ten obrazek podoba. ^^
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lucr0m
The Phantom of the Opera
The Phantom of the Opera


Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 1264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:06, 23 Mar 2010 Temat postu:

O, to fajne Gives thy a finger Jestem pewien że nasze forumowe graficzki chętnie wykorzystają ten programik by poprawić własne osiągnięcia Mr. Green
To są korzyści posiadania forumowego informatyka Very Happy Ja osobiście na informatyce mam problem nawet z Excelem Mr. Green


Ostatnio zmieniony przez lucr0m dnia Wto 23:08, 23 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anarie
Princess of Persia
Princess of Persia


Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z krańca świata
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 18:54, 24 Mar 2010 Temat postu:

Nie no, Ty naprawdę nie umiesz pisać krótkich postów. Ale miałam niezłą kołysankę, jak mi o tym opowiadałeś xD
A program, rzeczywiście, ciekawy, co z reszta juz Ci mówiłam nie raz. sama go na razie nie wypróbuję, ze względu na brak czasu i ograniczony dostęp do kompa. Ale zachęcam inne graficzki do wykorzystania Framera Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Aune
Her Little Phoenix
Her Little Phoenix


Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 4175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 19:32, 24 Mar 2010 Temat postu:

Nie kumam o co chodzi, ale doceniam, że dzielisz się z nami swoimi autorskimi programikami. Nasze graficzki na pewno rozkumają jak to wykorzystać dla dobra ogółu Smile
Mnie tylko niejako zadziwia jedna rzecz, panie Xupicor, że jak na umysł ścisły, wypełniony cyferkami, wzorkami, kodami - i wszelkim innym ustrojstwem niepojętym dla zwykłych śmiertelników - potrafisz Waść takie rzeczowe posty smażyć. Długie i z humorkiem. Jako, że ciut stereotypowo postrzegam informatyków, matematyków, fizyków i wszystkich dziwaków o ścisłych umysłach, więc zawsze mnie trochę dziwi, jak ktoś taki wykazuje zadziwiającą humanistyczność w wypowiedziach pisanych. No ale zdarzają się jednostki co zgrabnie łączą jedno z drugim. Tego jednak nie mogłam powiedzieć o swoich "ścisłych" nauczycielach w podstawówie i LO. Zwłaszcza z panią matematyczką nie doszłyśmy do porozumienia w żadnym języku i na świadectwie maturalnym rąbnęła mi dwójasa Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bestia
Wyznawca
Wyznawca


Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2059
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: skądinąd

PostWysłany: Czw 19:18, 25 Mar 2010 Temat postu:

Doceniam zarówno program do grafiki, jak i robotę programisty (tja... chciało się pójść na mat-fiz to się teraz ucz, jak się w Devie programy pisze...) Wink Tekst przeczytałam cały (co jest u mnie bardzo dziwne, zazwyczaj nie czytam takich długich postów - lenistwo zwykłe), zrozumiałam prawie wszystko (wytłumacz jeszcze raz, łopatologicznie, tzn. dla kogoś, kto na informatyce gra w pasjansa (i proszę mi nie wmawiać, że umiejętność postawienia dwukolorowego pająka to nie osiągnięcie godne podziwu - cały rok na to pracowałam)), i myślę, że nie raz Framera użyję Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xupicor
Zadomowiony
Zadomowiony


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:03, 26 Mar 2010 Temat postu:

No to po kolei. Najpierw chciałbym oznajmić, że dodałem parę nowych opcji, które składają się na funkcjonalność o której wspominałem - przenikanie jednego obrazka w drugi. Przykłady użycia poniżej:

Mamy dwa obrazki, test1.png i test2.png:



Przykład #1:
Kod:
framer -i test1.png --xy 0 0 --wh 450 90 --stepxy 0 15 --blend-with test2.png --blend-xy 0 430 --blend-stepxy 0 -15
A tutaj klatki złożone w GIF, bo jak mawiał mój nauczyciel francuskiego: "Dzieci lubią obrazki." - a ja dodam, że jeszcze bardziej lubią obrazki ruchome. ;) Ze względu na ograniczenia formatu GIF jakość jest, jaka jest. Chociaż, akurat w tym przypadku nienajgorsza.



Przykład #2:
Kod:
framer --input test1.png --xy 0 150 --wh 450 90 --stepxy 0 0 --blend-with test2.png --blend-xy 0 66 --blend-stepxy 0 0 --blend-stepo 10
A tutaj klatki złożone w GIF:

Oczywiście Framer wyrzucił nam tylko klatki w formacie PNG, do złożenia tego w jednego GIFa użyłem programu Ulead GIF Animator 5. I tutaj druga wiadomość - myślę nad wprowadzeniem do programu możliwości zapisu klatek bezpośrednio do pliku GIF z możliwością np. dostosowania czasu wyświetlania klatek (z osobną opcją dla ostatniej klatki, żeby uzyskać efekt taki jak powyżej).

Przy przenikaniu starałem się osiągnąć jak największą konfigurowalność, dlatego tyle tych opcji... Aby sprawdzić jak to wszystko działa najlepiej poeksperymentować. Zdaję sobie sprawę, że z GUI było by dużo łatwiej - ale... GUI nie pisze się tak prosto jak programu konsolowego. ^^

Najnowsza wersja, jak zwykle [link widoczny dla zalogowanych].


Bestio, piszesz o Dev-Cpp? Oj... To straszny staroć (choć sam kiedyś używałem :) ), a Min-GW (kompilator) który jest razem z tym IDE zainstalowany jest również przestarzały - polecałbym raczej Code::Blocks (choć to wygląda na martwe w rozwoju od jakichś dwóch lat...), albo jeszcze lepiej - NetBeans C++. Co prawda trzeba zainstalować osobno Min-GW, ale to nie problem, szczególnie, że w razie potrzeby mógłbym poprowadzić za rączkę. Taka ze mnie Superniania. ^^


Aune, dziękuję za te słowa, jednak moja wrodzona skromność nie pozwala mi przyznać Ci racji. Hm, zaraz, moja wrodzona zgodność nie pozwala nie przyznać Ci racji... Całe szczęście moja wrodzona mądrość rozpoznała ten paradoks i używając mej wrodzonej gadatliwości zgubiła ten problem w gąszczu literek, których ciąg kończę znakiem kropki i emotikoną. ^^
No a co do dziwaka, to masz jak najbardziej rację, Anarie potwierdzi. :P

edit:
Bestio, co do wytłumaczenia... Mnie to strasznie ciężko wychodzi. Może zapytaj konkretnie, to konkretnie odpowiem. :)

edit:
Nieściśle się wyraziłem, to nie MinGW jest przestarzały, tylko ta konkretna wersja instalowana razem z Dev-Cpp. :)


Ostatnio zmieniony przez Xupicor dnia Sob 19:01, 27 Mar 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bestia
Wyznawca
Wyznawca


Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2059
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: skądinąd

PostWysłany: Nie 16:33, 28 Mar 2010 Temat postu:

Yyy.... podoba mi się pomysł. Podoba mi się to, co pozazałeś jako przykłady. Ale moja edukacja programisty zakończyła się na funkcjach (dziękuję bardzo za rady, ale decyzja należy do mojej nauczycielki, jeśli ona chce używać Deva, to ja raczej nie będę wychodzić przed szereg), i szczerze mówiąc, tam, gdzie zaczynasz opisywać, jak używać Framera ja widzę gąszcz nieskładnych zdań (jakkolwiek zdania te na pewno tchną naukową wiedzą).
Tak więc, moja prośba brzmi - opisz proszę, w punkcikach, kroczek po kroczku, jak to włączyć, co i gdzie napisać itp. coby taka Bestia mogła w zaciszu domowym przejść przez wszystkie kroki i dojść do szczęśliwego końca.

PS. Mam za sobą 7 miesięcy edukacji informatycznej i o rok więcej angielszczyzny... pisz, jakbyś rozmawiał z idiotą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Anarie
Princess of Persia
Princess of Persia


Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z krańca świata
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 20:11, 28 Mar 2010 Temat postu:

Tak tak, a moja wrodzona złośliwość wypada, żebym potwierdziła, żeś dziwak. :P

A wracając do tematu, to postuluje razem z Bestią, bo dla mnie też te Twoje posty są ciut za "mądre" (albo ja za głupia xD) W każdym razie, pisz co i jak, bo konsoli to ja w życiu nie używałam. :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Violet
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 22:37, 28 Mar 2010 Temat postu:

A mnie się udało pociąć obrazek Smile Ale przydałyby się okienka, bo za konsolą nie każdy przepada Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xupicor
Zadomowiony
Zadomowiony


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:51, 29 Mar 2010 Temat postu:

Już piszę więc instrukcję, jeżeli jeszcze zbyt trudną się będzie wydawała, to może zrobię filmik na Youtube z komentarzem mego pięknego głosiska. :P Co do okienek - zgadzam się, jak najbardziej - cały problem w tym, że już dawno nie miałem okazji pisać aplikacji okienkowych i GUI do Framera będzie właśnie takim odświeżeniem. Czy raczej - uczeniem się tego od nowa. ;)


No to żeby było prosto i... Prosto. No to tak:

1. (Wygodniejsze) Środowisko pracy.
- Stwórz nowy folder 'c:\console\' (Mój Komputer->Dysk C, kliknij prawym->Nowy->Folder) oraz nowy folder 'c:\test\'.
- ściągnij archiwum [link widoczny dla zalogowanych] i wypakuj pliki z folderu 'bin\release' do 'c:\console\'
- ściągnij archiwum ([link widoczny dla zalogowanych] i wypakuj pliki do folderu 'c:\console\'
- Kliknij prawym na ikonie Mój Komputer->Właściwości->Zaawansowane->Zmienne Środowiskowe; w polu "Zmienne systemowe" dwuklik na zmiennej PATH (lub Path); na końcu "Wartości zmiennej" dopisz: ';c:\console' (bez apostrofów) i zamknij wszystkie okienka wciskając przyciski OK.
- uruchom program Console (e:\console\Console.exe), z menu wybierz Edit->Settings, w drzewku po lewej wybrana będzie opcja "Console", po prawej jako "Shell:" wpisz 'bash.exe' - bez apostrofów. Startup dir: 'c:\test\'. W drzewku z lewej strony wybierz 'Tabs' (na samym dole) - po prawej wpisz to samo co powyżej (shell i startup dir). Zamknij Console.
- Przejdź do katalogu: 'c:\Documents and settings\USER\', gdzie USER to nazwa Twojego użytkownika Windows. Skopiuj tam plik tekstowy: [link widoczny dla zalogowanych] (wypakuj go z archiwum zip).

2. Uruchomianie programu.
- ściągnij najnowszą wersję Framera: [url=http://files.valedhel. cz.cc/framer/framer-latest-win32.zip]http://files.valedhel.cz.cc/framer/framer-latest-win32.zip[/url] i wypakuj zawartość katalogu 'bin' w archiwum do 'e:\console\'
- uruchom Console (np skrótem na pulpicie, ja lubię skrót do Console mieć w Quick Launch na pasku zadań ;) ). Jeżeli wszystko jest tak jak być powinno, to konsola otwarta zostanie w katalogu 'c:\test\'
- skopiuj do katalogu 'c:\test\' pliki png (nie wszystkie jpg się otwierają... nie mam pojęcia czemu) na których będziesz testować działanie programu, na przykład [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych].
- w konsoli wpisz: 'fra' (bez apostrofów) i wciśnij klawisz TAB, auto-uzupełnianie - którego nie ma w cmd.exe (konsoli windowsa) a jest w bash.exe (konsoli linuksowej, w wersji na windowsa ;) ) - powinno samo uzupełnić tekst do 'framer.exe'. Wciśnij Enter. Pojawią się podstawowe informacje dot. programu - znaczy się, działa. ;)

3. Opcje (z przykładowymi danymi).
--input test1.png - ścieżka do wczytywanego pliku, zwanego plikiem/obrazem źródłowym
--xy 50 50 - początek "zaznaczenia"; współrzędne punktu na obrazie źródłowym, który będzie lewym górnym rogiem "ramki".
--wh 400 90 - szerokość i wysokość ramki
--stepxy 5 -5 - krok (w obydwu osiach), czyli przesunięcie o daną liczbę pikseli, zwiększające się o nią z klatki na klatkę - w tym przypadku klatka przesuwałaby się w prawo o 5px i w górę o 5px (wartość -5 -> przesuń o 5px w górę).

Jak widać - tymi opcjami ustawia się właściwości klatki, tj. plik źródłowy, jej położenie, wymiary i krok, który określa kierunek kierunek i prędkość przesuwania się klatki. To tak naprawdę tylko brzmi nieco niejasno, ale jest zdecydowanie proste w idei...

W trybie przenikania dodaje się drugi plik i ew. ustawia osobne właściwości klatki, jak jej położenie i krok, a także krok przezroczystości (jeżeli się go nie poda, zostanie obliczony automatycznie). Najłatwiej to zrozumieć eksperymentując z różnymi wartościami opcji - właśnie tak znalazłem pewien problem... Który naprawię w kolejnej wersji. ;)

4. Przykłady:
Kod:
framer --input test1.png --xy 0 0 --wh 450 90 --stepxy 0 15
- Załaduj "test1.png", zaznacz obszar od punktu o współrzędnych (0,0) o wymiarach (450x90);
- zapisz klatkę i przesuń zaznaczenie o 15px w dół;
- powtarzaj poprzedni krok aż zaznaczenie wyjdzie poza granice obrazka.

Kod:
framer --input test2.png --xy 50 50 --wh 150 150 --stepxy 5 8
- Załaduj "test2.png", zaznacz obszar od punktu o współrzędnych (50,50) o wymiarach (150x150);
- zapisz klatkę i przesuń zaznaczenie o 5px w dół i 8px w prawo;
- powtarzaj poprzedni krok aż zaznaczenie wyjdzie poza granice obrazka.

Kod:
framer --input test1.png --xy 0 200 --wh 450 90 --stepxy 0 -10
- Załaduj "test1.png", zaznacz obszar od punktu o współrzędnych (0,200) o wymiarach (450x90);
- zapisz klatkę i przesuń zaznaczenie o 10px w górę (czyli -10px w dół, jeżeli ktoś tak woli ^^);
- powtarzaj poprzedni krok aż zaznaczenie wyjdzie poza granice obrazka.

Kod:
framer --input test1.png --xy 0 0 --wh 450 150 --stepxy 0 5 --blend-with test2.png
- Załaduj "test1.png", zaznacz obszar od punktu o współrzędnych (0,0) o wymiarach (450x150);
- załaduj plik "test2.png" i nadaj mu 100% przezroczystości, zaznacz obszar o tych samych właściwościach i "nałóż" go na poprzednie zaznaczenie.
- zapisz klatkę i przesuń zaznaczenie (w obydwu obrazach) o 5px w dół, oraz zmniejsz przezroczystość drugiego zaznaczenia (tutaj o wartość obliczoną automatycznie - w ostatniej klatce ta wartość wynosić będzie 0%)
- powtarzaj poprzedni krok aż zaznaczenie (na obrazku pierwszym) wyjdzie poza granice obrazka.

Kod:
framer --input test1.png --xy 0 0 --wh 450 150 --stepxy 0 5 --blend-with test2.png --blend-xy 0 350 --blend-stepxy 0 -5
- Załaduj "test1.png", zaznacz obszar od punktu o współrzędnych (0,0) o wymiarach (450x150);
- załaduj plik "test2.png" i nadaj mu 100% przezroczystości; zaznacz obszar o punkcie początkowym (0,350) i "nałóż" go na poprzednie zaznaczenie.
- zapisz klatkę i przesuń zaznaczenie na pierwszym obrazie o 5px w dół, a na drugim o 5px w górę, zmniejsz przezroczystość drugiego zaznaczenia (tutaj o wartość obliczoną automatycznie - w ostatniej klatce ta wartość wynosić będzie 0%)
- powtarzaj poprzedni krok aż zaznaczenie (na obrazku pierwszym) wyjdzie poza granice obrazka.

Przykłady wklepuje się (lub kopiuj&wklej) w konsoli. To naprawdę jest proste, jeżeli się już wie co robi. ;) Tak czy inaczej, powtórzę się, zamierzam zrobić dla "klikaczy" również wersję okienkową. :P

edit:
W razie czego mogę poćwiczyć cierpliwość i wytłumaczyć jeszcze dokładniej. Chyba. xD

edit:
Właśnie wrzuciłem wersję 0.0.4, tym razem jeno malutka poprawka, która załatała możliwość spowodowania nieskończonej pętli (uroki programowania), oraz dodałem narzędzie png2agif.exe, którym klatki w formacie PNG możemy złożyć do animowanego pliku GIF. :)
Aby za jednym zamachem Framerem zrobić klatki, a z klatek zbudować gifa:
Kod:
framer -i test1.png --xy 0 0 --wh 450 90 --stepxy 0 10 && png2agif.exe --input test1.png__* --output animacja.gif --delays 100 15 200 && rm test1.png__*

w skrócie:
Kod:
framer -i NAZWA_PLIKU.png ...OPCJE PROGRAMU... && png2agif.exe --input NAZWA_PLIKU.png__* --output nazwa_gifa.gif --delays 100 20 200 && rm NAZWA_PLIKU__*

Po kolei - framer wypluje klatki w o nazwach NAZWA_PLIKU.png__frame_0000.png, te klatki zostaną użyte przez png2agif do złożenia pliku nazwa_gifa.gif, po czym - jeżeli wszystko pójdzie dobrze - rm (remove) usunie wszystkie klatki. :) Uwaga, rm to polecenie usuwania plików. Gwiazdka to maska oznaczająca dowolną liczbę znaków, czyli rm NAZWA_PLIKU.png__* usunie wszystkie pliki w katalogu o nazwie zaczynającej się od 'NAZWA_PLIKU.png__'

UWAGA: dodałem poprawioną wersję o 22:22 - przez przypadek na serwerze przez chwilkę leżała wersja z włączonymi opcjami ułatwiającymi wykrycie błędów. ;)

edit:
Jeżeli Twoja konsola nie wygląda podobnie: [link widoczny dla zalogowanych] to coś poszło nie tak, oto sposób w jaki można to poprawić: Prawoklik na Mój Komputer->Właściwości->Zaawansowane, Zmienne Środowiskowe, Zmienne systemowe: - poszukaj zmiennej o nazwie 'HOME', jeżeli jest (a w wartości będzie ścieżka do katalogu) to przerzuć tam plik [link widoczny dla zalogowanych] (wypakuj go z archiwum zip). Jeżeli nie ma takiej zmiennej - utwórz ją i jako wartość wpisz 'c:\console'. Potwierdź wciskając OK i skopiuj tam plik .bashrc. Zrestartuj Console i wszystko już powinno działać, dla wygody dobierz sobie może jakąś ładną tapetkę jako tło, zamiast czarnego. ;)


Ostatnio zmieniony przez Xupicor dnia Pon 22:33, 29 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bestia
Wyznawca
Wyznawca


Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 2059
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: skądinąd

PostWysłany: Pon 18:48, 05 Kwi 2010 Temat postu:

O mamo... dużo tego Smile Jak będę miała chwilę to przebrnę przez ten gąszcz literek. Jak narazie utknęłam przy drugim myślniku pierwszego punktu i się poddałam. Przerasta mnie to. Ale nie ma strachu, twoja praca nie poszła na marne, tak łatwo nie rezygnuję Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xupicor
Zadomowiony
Zadomowiony


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:04, 07 Kwi 2010 Temat postu:

No to żeby sprawę uprościć wypuszczę (może dzisiaj w nocy) GUI. Obsługa myszką może być bardziej intuicyjna. Wink Potrzebne będzie JRE (Java Runtime Environment). Jeżeli nie wiesz czy takowe masz zainstalowane - spróbuj włączyć Czaterię (interia.pl).Jeśli się uda, to Java jest zainstalowana. Wink

edit:
W nocy to jednak spać trzeba. Wink Ale mam pierwszą, "w miarę" działającą wersję GUI do spróbowania. Smacznego. Wink I uważajcie na bugi, gdzie jeden, tam i całe stado. :P
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Xupicor dnia Czw 11:17, 08 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xupicor
Zadomowiony
Zadomowiony


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:21, 08 Kwi 2010 Temat postu:

A walnę post pod postem, za co z góry przepraszam (z samej góry, Łysej) - żeby Bestia wiedziała, że ma się nad czym popastwić. :P Nigdzie nie napisałem też jak GUI używać, ale jest to chyba zagadka dość prosta. Powiem tylko, że obłożyłem wszystkie trzy przyciski myszki. Wink

edit:
No i mała poprawka do GUI:
[link widoczny dla zalogowanych]

edit:
Poprawka do GUI:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Xupicor dnia Sob 17:39, 10 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Forum Winter Storm Polska Strona Główna -> Internet Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin